سبد خرید
×
حذف از سبد خرید
محصول محصول از سبد خرید حذف شود؟
بله خیر
خرید بعدی
محصول محصول به خرید بعدی اضافه شود؟
بله خیر
خرید بعدی
محصول محصول به سبد خرید اضافه شود؟
بله خیر
اخطار!
عدم اتصال به اینترنت
بستن
  محصول و خدمات تعداد جمع
0
فهرست
×
امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
جستجو
سبدخرید 0
کاربر
فهرست

کوسایتیشن co-citation و کوکورنس co-occurrence چیست؟ { بروزترین تکنیک های لینک سازی 2022 }

12 اردیبهشت 1403

کوسایتیشن co-citation و کوکورنس co-occurrence چیست؟ { بروزترین تکنیک های لینک سازی ۲۰۲۲ }

کوسایتیشن co-citation و کوکورنس co-occurrence چیست ؟

گوگل در سال ۱۹۹۸ راه‌اندازی شد و از همان ابتدا، لینک را به عنوان یک مفهوم مهم در رتبه‌بندی سایت‌ها در نظر گرفت. اما مدیران گوگل هیچ وقت تصور نمی‌کردند وبمستران با استفاده از تکنیک‌های لینک سازی مختلف بتوانند تا این حد الگوریتم‌های هوشمندشان را سردرگم کنند.

طی یکی دو سال اخیر، گوگل در آپدیت‌های مختلف خودش، تصمیم گرفت که اهمیت لینک‌ها را کم کند و جایگزین‌های دیگری برای آن در نظر بگیرد. اما این بار هم سئوکارها از هدف گوگل باخبر شدند و تکنیک‌هایی برای دور زدن الگوریتم‌های جدید پیدا کردند! در ادامه قصد داریم دو تکنیک لینک سازی حرفه‌ای را به شما آموزش بدهیم که رعایت کردنشان از سال ۲۰۲۰ به بعد، تأثیر بالایی روی سئو سایتتان دارد.

این دو تکنیک با نام‌های زیر شناخته می‌شوند:

  • co-citation (کوسایتیشن)
  • co-occurrence (منشن بدون لینک)

جزئیات تکنیک‌های جدید لینک سازی

گوگل سعی کرده به جای در نظر گرفتن تعداد لینک‌ها برای رتبه بندی، روی ارتباط معنایی، طبیعی بودن، کیفیت و… در آنها تمرکز کند. همین موضوعات باعث شده تا الگوریتم‌های بررسی لینک‌اش را به روز و باهوش‌تر کند. اولین تکنیکی که می‌تواند باعث بهبود روند لینک سازی شما و دور زدن الگوریتم‌های هوشمند گوگل شود، تکنیک co-occurrence یا همان منشن بدون لینک است.

co-occurrence یا منشن بدون لینک چیست؟

سایت دیجی کالا، بزرگترین سایت فروشگاهی ایرانی است، اعتبار بالایی دارد و سئو کارانش بیشتر از صدها هزار لینک برای صفحات‌اش ساخته‌اند. همین موضوع هم باعث شده تا در اغلب کلمات کلیدی فروشگاهی، در نتایج اول گوگل جا خوش کند. اما یک سؤال؛ گوگل اعتبار بالای دیجی کالا را فقط از روی لینک‌های خارجی آن متوجه می‌شود؟ مطمئن باشید جواب منفی است!

گوگل همیشه در بررسی اعتبار لینک‌ها، به دنبال حالت عادی و طبیعی است! در حالت عادی، سایت‌های مختلف به یک سایت معتبر مثل دیجی کالا لینک می‌دهند، اما بسیاری از آنها هم فقط در مورد آن حرف می‌زنند! همانطور که در این مقاله و تا اینجا، بیشتر از ۴ بار در مورد دیجی کالا صحبت کردیم ولی لینکی به آن ندادیم.

co-occurrence یا منشن بدون لینک، به این موضوع اشاره می‌کند که سایت‌های معروف فقط نباید لینک خارجی داشته باشند، بلکه باید در بخش‌هایی از وب هم نامشان بدون هیچ لینکی وجود داشته باشد.

اگر یک سایت بیشتر از چند صد هزار بک لینک دارد اما حتی ۱۰ عدد منشن بدون لینک هم نداشته باشد، احتمالا در حال لینک سازی کلاه سیاه است و گوگل آن را جریمه می‌کند. چرا؟ چون این تعداد بک لینک فقط برای یک سایت معروف و معتبر ساخته می‌شود و مطمئنا از یک سایت معروف، بارها در صفحات وب نام برده شده است.

چطور از تکنیک منشن بدون لینک استفاده کنیم؟

روند لینک بیلدینگ تان را عوض کنید. به جای اینکه در روز بین ۵ تا ۱۰ بک لینک برای سایتتان بسازید، در انجمن‌های مختلف، سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و غیره، نام برند یا آدرس سایت را بدون لینک قرار دهید. به این صورت به گوگل ثابت کنید که شما یک سایت معروف دارید و مردم دائما از شما صحبت می‌کنند.

این از تکنیک لینک سازی اول یا همان co-occurrence. به سراغ تکنیک بعدی برویم:

تکنیک co-citation چیست؟

می‌خواهید روی کلمه فروش موبایل در نتیجه یک گوگل باشید؟ ۲ هزار بک لینک با همین کلمه برای صفحه مورد نظر در سایتتان بسازید و بعد از ۱۰ روز در نتیجه اول گوگل باشید!

این دقیقا سناریویی بود که ۱۰ سال پیش برای سئو کردن یک سایت در سطح وب اجرا می‌کردیم. اما بعد از چند سال، گوگل به شدت روی تعداد لینک ها و بعد از آن، انکرتکست (کلمه کلیدی لینک شونده) آنها حساس شد.

این یعنی اگر شما ۱۰۰ بک لینک، آن هم دقیقا با یک کلمه کلیدی به صفحه‌ای از سایتتان بدهید، نشان دهنده این است که شما در حال ساخت بک لینک مصنوعی هستید. در نهایت هم باید منتظر پنالتی گوگل باشید. اما راهکار چیست؟

راهکار این بود که به جای استفاده از کلمه کلیدی صفحه در لینک بیلدینگ، گاهاً از کلماتی مثل “اینجا”، “کلیک کنید” و نام برند و آدرس سایت و… استفاده کنیم. اما…

حالا چطور به گوگل بفهمانیم فلان صفحه ما، باید با فلان کلمه کلیدی سئو شود؟! اصلا چطور بدون انکرتکست قدرت آن صفحه را روی کلمه دلخواهمان افزایش دهیم؟

خب در قدم اول بعضی از لینک‌ها را با کلمه کلیدی و به صورت طبیعی به کار می‌بریم اما بعد از آن، تکنیک کوسایتیشن (co-citation) به کمک ما می‌آید!

co-citation به معنای استفاده از کلمات کلیدی و مرتبط، در اطراف کلمه لینک شده به سایتمان است! یعنی چه؟ در ادامه توضیح بیشتری می‌دهم:

چطور از تکنیک لینک سازی خارجی co-citation استفاده کنیم؟

گوگل ارتباط‌ها را می‌فهمد! همانطور که وقتی شما در گوگل؛ چه در زمان جستجوی کلمه کادو و چه جستجوی کلمه هدیه، با یک دسته نتیجه روبه‌رو می‌شوید، همانطور که وقتی به اشتباه زبان کیبوردتان را عوض نمی‌کنید و بعد از تایپ می‌بینید که گوگل معنی یک سری کلمه نامفهوم شما را فهمیده و مقصودتان را نمایش داده. بنابراین گوگل متوجه ارتباطات می‌شود.

زمانی که شما قصد دارید با نام برندتان، به یک صفحه از سایت لینک بدهید، می‌توانید با استفاده از همین هوش و فهم گوگل به او بفهمانید که کلمه کلیدی صفحه مقصد شما، چه کلماتی است. به جمله پایین دقت کنید:

سایت دیجی کالا در زمینه فروش موبایل و تلفن همراه، بند مناسبی پرقدرتی است.

در عبارت بالا، نام برند به صفحه لینک می‌شود اما به عبارت‌هایی که در اطراف کلمه دیجی کالا آورده شد نگاه کنید. اینها همان‌هایی هستند که به گوگل می‌فهمانند کلمه کلیدی این صفحه، چه کلمه‌ای است اما، در طبیعی‌ترین حالت ممکن.

برای استفاده از تکنیک لینک سازی کوسایتیشن، کافی است لینک اصلی را با یک کلمه غیر مرتبط یا نام برند به سایت بدهید تا گوگل شک نکند. در ادامه، کلمات کلیدی اصلی و مرتبط را در اطراف آن به کار ببرید. به همین راحتی شما از هوش مصنوعی گوگل به نفع خودتان استفاده می‌کنید.

کلام آخر؛ نکات حرفه ای

در نهایت و به عنوان کلام آخر، بهتر است چند نکته حرفه‌ای لینک سازی را در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید لینک بیلدینگ بهتری برای سایتتان داشته باشید:

  1. در لینک سازی خارجی و همینطور داخلی، لینک‌هایی که به ابتدای صفحه (بالای صفحه) نزدیک‌تر باشند قدرت بیشتری پیدا می‌کنند.
  2. استفاده از منشن‌های بدون لینک ولی همراه با کلمات کلیدی تأثیر مناسبی روی سئو سایتتان دارد.
  3. بین لینک‌ها و منشن‌های بدون لینک تعادل ایجاد کنید. در حالت طبیعی باید لینک‌های بیشتری داشته باشید.
  4. بعضی اوقات برای لینک دادن به سایتتان، از کلمات کلیدی بلند و دم دراز استفاده کنید تا از نظر گوگل طبیعی باشید.

امیدواریم از مطالعه مقاله تکنیک‌های حرفه‌ای لینک سازی؛ کوسایتیشن و منشن بدون لینک، لذت برده باشید.

اطلاعات تماس
  • دفتر مرکزی : تهران ، شرق به غرب بزرگراه شهیدسلیمانی ، بین استاد حسن بنا و بنی هاشم ، پلاک 1193 ( جنب بانک مسکن ) طبقه سوم
    1970 04 36 021
    پشتیبانی 24 ساعته :
    09900013007
    رایانامه:
    Favatem.ir@gmail.com

نماد ها
  • اتحادیه
    logo-samandehi
تمامی حقوق برای این سایت محفوظ میباشد. کپی رایت 1403 - قدرت گرفته از چاپیروس